Brixham

27-10-2015 | 2015 - 2016

Vanochtend na het ontbijt kregen wij na een hele dag spanning eindelijk het goede nieuws te horen dat wij in de middag vrije tijd in Brixham mochten besteden. Voordat wij hierheen mochten gaan hadden we in de ochtend eerst SaS-lessen en Spaanse lessen. SaS-lessen zijn lessen waarin we leren hoe we planningen moeten maken, hoe we het leren hier aan boord moeten aanpakken en wat voor een leerstijl je hebt. We krijgen nog veel meer SaS-lessen waarin we nog veel meer van dit soort dingen gaan leren.

Hierna hadden we lunch en daarna mochten we dan eindelijk gaan. We kregen allemaal onze mobiel mee en met de bijboot, bestuurd door Jan en Bennard, gingen we aan land. Zij hadden namelijk les gekregen van Sam (een stuurman) hoe ze de bijboot moesten besturen. We werden afgezet op een steiger in Brixham. Het eerste dat opviel aan Brixham is dat alle huizen mooie verschillende kleurtjes hebben; rood, geel, blauw, groen etc. Brixham op zich was een leuk dorpje, maar wel erg klein. Het ligt aan de zuidwestelijke kust van Engeland. Dit wisten we omdat Martin tijdens het ontbijt ons in de atlas heeft laten zien waar Brixham precies ligt. Toen we in Brixham aankwamen was het eerste wat we deden een internetcaféopzoeken om contact op te nemen met de mensen thuis en hen te laten weten dat alles goed met ons gaat. Daarna zijn sommigen een wandeling aan maken met een uitzicht op de baai van Brixham. Vanuit daar konden we ons schip zien liggen in de verte. Om half 7 moesten we terug zijn op de steiger waar we ook waren afgezet om met de bijboot terug te gaan naar het schip. Hierna zijn we gelijk avond gaan eten en daarna was de dag al bijna weer om.

Inmiddels is het donker en zijn de ankerwachten weer begonnen. Ankerwacht houdt in dat je met z’n tweeën in de stuurhut moet opletten of het schip niet te ver wegdrijft (door de golven) en dat er geen andere schepen te dichtbij komen. Zometeen lekker gaan slapen (en ankerwacht) en waarschijnlijk mogen we morgen weer naar Brixham maar dit keer om opdrachten uit te voeren.