Op de Noordzee

31-10-2013 | 2013 - 2014

Ik ben nog steeds zeeziek door de golven van de Noordzee. Alleen op het dek valt het mee, binnen is het gewoon niet fijn. We zijn nu op weg naar de kust van Frankrijk met een snelheid van een of twee knopen omdat we wind en stroming tegen hebben. Vanavond hebben we even stroming mee in het kanaal. Zeilen zit er ook nog niet in, want door slechte wind varen we de hele tijd op de motor.

Waarschijnlijk gaan we morgenochtend aanleggen in Frankrijk. Het is alleen nog niet duidelijk waar we aan gaan leggen, Dover of Cherbourg. Ik hoop dat we vandaag of morgen aan gaan leggen, want zeeziek zijn is écht niet leuk. Morgenochtend om 3 uur moet ik mijn bed uit om wacht te lopen tot 6 uur.

We zijn naar Boulogne gegaan. Het stinkt hier naar vis. Verder is het wel een leuk stadje heb ik gehoord. We hebben vanmorgen van 3 tot 6 aan dek gestaan met onze wacht en de Regina Maris naar de haven gevaren. Dus nu wennen we aan het stilliggen, want we hebben al zeebenen, en wachten op goede wind.