The Boiling Lake!

28-12-2023 | 2023 - 2024

Vanochtend begon de dag al vroeg. We zaten om half zeven al in de bijboot met alle backpacks aan boord op weg naar de wal waar de taxi al voor ons klaarstond. Alle spullen inladen en vertrekken maar! Op weg naar de Boiling Lake had de buschauffeur Bob Marley op luid volume opstaan, we hebben met elkaar lekker hard meegezongen. De fascinerende route ernaartoe door de jungle was al adembenemend Eenmaal bij het startpunt van de trail naar de Boiling Lake aangekomen ging iedereen nog even voor een laatste keer naar het toilet, strikte de veters en vulde de waterflessen en was het tijd om de hike te gaan beginnen!

We liepen de hike met drie gidsen, ze vertelden van alles over het eiland en de natuur. De route was niet altijd even gemakkelijk. Het waren soms best grote stappen en het was erg modderig, waardoor je sneller uitgleed. Na anderhalf uur lopen kwamen we uit bij een kleine waterval. Hier kregen we een sinaasappel en hadden we even een drinkpauze. Iedereen was al heel erg onder de indruk van wat we gezien hadden, en daar moesten we natuurlijk even over bijkletsen. Het was weer tijd om door te lopen, want we hadden nog een lange weg voor de boeg. Toen we vertrokken zat de pas er dus meteen weer in. Na een tijdje geklommen te hebben, kwamen we boven op een berg waar we een fascinerend uitzicht hadden, daar kregen we een glaasje sap.

Na de korte pauze gingen we weer door, we kwamen in the Valley of Desolation. Hier stroomt kokend water gewoon aan de oppervlakte en de gidsen hebben daar voor ons allemaal een eitje in gekookt. Ook hebben we van de klei die er ligt een maskertje opgedaan. Vanaf hier waren het de laatste loodjes tot de Boiling Lake. Het begon steeds meer op een maanlandschap te lijken. Na een pittige tocht hadden we het gehaald, we konden bijna niet geloven dat we er eindelijk waren! We hebben goed van het uitzicht genoten en hebben met veel bewondering naar dit natuurverschijnsel gekeken en natuurlijk foto’s gemaakt. Iedereen had inmiddels wel weer trek gekregen, we gingen lunchen bij een hele mooie waterval met uitzicht op de prachtige jungle van Dominica. De gidsen hadden een heerlijke lunch voor ons gemaakt en meegenomen die we allemaal goed konden gebruiken, want we moesten nog een heel stuk terug. Maar eerst mochten we nog even zwemmen. Het was een soort warm bad, aangezien het water van de Boiling Lake kwam en mengde met koude stroompjes. De terugweg ging een stuk sneller omdat het nu vooral dalen was. Iedereen had het behoorlijk warm gekregen, dus we doken allemaal in het koele water van de Titou Gorge toen we weer bij het begin van de trail waren.

Toen was het tijd om naar onze slaapplek te gaan, want we slapen de komende twee avonden bij een Rastafarifamilie. Iedereen was best moe geworden van het wandelen. We zaten nog geen tien minuten in de taxi en iedereen was al rustig in slaap gedommeld in het hobbelende busje. Bij de Rastafari hebben we eerst gegeten en daarna hebben we alle hangmatten opgehangen om lekker te gaan slapen. Ik kan niet wachten om morgenochtend in dit paradijs wakker te worden!