Die Seekrankheit an Bord / Zeeziekte aan boord

22-10-2016 | 2016 – 2017

Heute war unser erster Tag auf hoher See. Es begann schon morgens mit einem ungewohnten Gefühl, als wir aufstanden. Alles schwankte und es fiel mir sehr schwer, mich ohne blaue Flecke und andere Blessuren in die Messe zu bewegen. Es war erst 3.40 Uhr und meine Wacht sollte gleich beginnen. Schon gestern waren die Ersten der Seekrankheit zum Opfer gefallen und auch ich merkte langsam, dass ich nicht nur unheimlich müde war, sondern es mir auch sehr schlecht ging.
Das schien nicht nur mir, sondern auch der Hälfte der gesamten Besatzung so zu gehen.
Wo man nur hinsah, wurde geschlafen, sich übergeben, oder damit gekämpft es nicht zu tun.
Überall waren Behälter für den Notfall aufgestellt und da durch den verbreiteten Befall, auch unsere Küchencrew in Mitleidenschaft gezogen wurde, gab es auch ein großes Chaos in unserer Küche.
Es war ein einziges Trauerspiel und keiner war an diesem Tag mehr dazu in der Lage, irgendeiner Arbeit nachzugehen. Die Glücklichen, die nicht Seekrank waren, mussten sich leider alles ansehen und sich um die Anderen kümmern. Ansonsten waren heute aber keine besonderen Vorkommnisse.
Ich hoffe, dass dieser Tag einfach nur eine weitere Prüfung für unser bevorstehendes Abenteuer war und das nicht mehr viele dieser Tage folgen werden. Allerdings befürchte ich, dass mein Hoffen umsonst sein wird.

Giulia

*Giulia is een van de twee leerlingen uit Duitsland. Gelukkig hebben we ook een flink aantal leerlingen aan boord die goed zijn in Duits, hierbij de vertaling van Giulia’s blog:

Vandaag was onze eerste dag op open zee. Het begon al vanmorgen met een ongewoon gevoel, toen we opstonden. Alles zwenkte en het was moeilijk om mij zonder blauwe plekken door de anderen heen te wurmen. Het was pas 3.40 uur ‘s ochtends en mijn wacht begon al.
Gisteren waren de eersten al getroffen door zeeziekte en ik merkte ook langzaam, dat ik niet alleen ontzettend moe was, maar ook dat ik me niet zo lekker voelde. Het bleek niet alleen met mij, maar ook met de helft van de hele groep zo te gaan. Waar je keek werd er geslapen, overgegeven of zag je mensen die niet wisten hoe hun tijd te besteden. Overal stonden emmers voor het geval dat er iemand moest overgeven, toen ook onze keukencrew getroffen was, gaf dat veel chaos in de keuken. In één blik zag je dat niemand zin had om zijn taak uit te voeren. De gelukkigen, die niet zeeziek waren, moesten de anderen ziek aanzien en zich om hen bekommeren.
Verder waren er vandaag geen bijzondere gebeurtenissen. Ik hoop, dat deze dag slechts een test is voor de reis die voor ons ligt en dat er niet zo veel dagen zoals deze gaan volgen.
Toch ben ik bang, dat mijn hopen voor niks is.

Giulia